Porządek obrad
1.
Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum
2.
Przyjęcie protokołu z XII Sesji Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią.
3.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym, w tym z wykonania uchwał Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią.
4.
Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowego Obywatela Nakła nad Notecią.
5.
Raport o stanie Gminy Nakło nad Notecią:
a)
Przedstawienie raportu o stanie Gminy Nakło nad Notecią za 2024 rok.
b)
Debata nad raportem o stanie Gminy Nakło nad Notecią za 2024 rok.
c)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Nakło nad Notecią wotum zaufania.
6.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Nakło nad Notecią za 2024 rok:
a)
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Nakło nad Notecią za 2024 rok.
b)
Sprawozdanie finansowe za 2024 rok.
c)
Informacja o stanie mienia komunalnego Gminy Nakło nad Notecią według stanu na dzień
31 grudnia 2024 roku.
d)
Uchwała Nr 14/S/2025 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy
z dnia 17 kwietnia 2025 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Nakła nad Notecią sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Nakło nad Notecią za 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia Gminy.
e)
Opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią o wykonaniu budżetu Gminy Nakło nad Notecią za 2024 rok.
7.
Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok
wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu oraz udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok:
a)
Stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią z dnia 28 kwietnia 2025 roku
w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią
za 2024 rok.
b)
Uchwała Nr 4/Kr/2025 Składu Orzekającego Nr 1 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy
z dnia 12 maja 2025 r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią w sprawie absolutorium dla Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią z wykonania budżetu za 2024 r.
d)
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz
ze sprawozdaniem z wykonania budżetu.
e)
Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
8.
Podjęcie zmieniającej uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Nakło nad Notecią na 2025 rok.
9.
Podjęcie zmieniającej uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Nakło nad Notecią na lata 2025- 2053.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Usług Społecznych w Gminie Nakło nad Notecią na lata 2025 – 2027.
11.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi w zakresie pomocy sąsiedzkiej oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat, a także trybu ich pobierania.
12.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Planu Rozwoju Usług Społecznych
i Deinstytucjonalizacji dla Gminy Nakło nad Notecią na lata 2025 – 2027.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na realizację projektu partnerskiego Gminy Nakło nad Notecią współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu
8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działania FEKP 08.12 Kształcenie ogólne BydOF-IP, programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza
2021 – 2027.
14.
Podjęcie zmieniającej uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi
oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Nakło nad Notecią w 2025 r.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości dziennych stawek opłaty targowej, sposobu
jej poboru, wynagrodzenia inkasentów tej opłaty oraz określenia upoważnionych inkasentów.
16.
Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w rejonie ul. Ks. Jana Twardowskiego w Nakle nad Notecią.
17.
Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników
i kandydatów na strażaków ratowników OSP.
18.
Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały nr LI/1053/2022 Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią
z dnia 19 maja 2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią umowy dzierżawy w trybie przetargowym.
19.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości gruntowej położonej w obrębie Ślesin, gmina Nakło nad Notecią.
20.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w Gorzeniu.
21.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej w obrębie Lubaszcz.
22.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym.
23.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym.
24.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym.
25.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym.
26.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym.
27.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Nakło
nad Notecią umowy dzierżawy w trybie bezprzetargowym.
28.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radną.
29.
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia dotyczącego wspólnej realizacji zadania pn.: "Połączenie komunikacyjne (pieszo-rowerowe) gminy Sadki i gminy Nakło nad Notecią".
30.
Podjęte działania oraz możliwości ograniczenia niskiej emisji.
31.
Sprawy bieżące Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią, w tym informacje o złożonych w okresie międzysesyjnym interpelacjach i zapytaniach.
32.
Wolne głosy, wnioski, pytania i informacje.